marți, 20 februarie 2018

Raportare finală "Banii pe net" şi "BaniIQ" în Vâlcea iulie 2017 – februarie 2018


Ediţia 2017-2018 a programelor de educaţie financiară "Banii pe net" şi "BaniIQ" derulate în bibliotecile publice din judeţul Vâlcea s-a încheiat astăzi.
Raportarea finală pe care tocmai am transmis-o partenerilor noştri de la Visa Europe şi Junior Achievement a totalizat un număr de 2.367 cursanţi (1.309 la "Banii pe net" şi 1.058 la "BaniIQ"), instruiţi în 20 de biblioteci publice*.
Constat un regres îngrijorător faţă de ediţiile precedente ale programelor**, „întâmplat” înainte de toate din cauză că de la an la an avem tot mai puţine biblioteci publice funcţionale. Aceasta, deși prin Programul „Biblionet - lumea în biblioteca mea” Vâlcea a beneficiat de o finanțare americană nerambursabilă în valoare de peste 668.000 USD, reușisem performanța de a avea funcționale 80 de biblioteci publice locale vâlcene, toate dotate cu computere și alte echipamente, toate cu conexiune broadband și bibliotecari cu competențe certificate***
Imaginile de mai jos sunt din bibliotecile publice Cernişoara, Copăceni, Drăgăşani, Horezu, Galicea, Pietrari, Scundu, Vaideeni/ sesiunile de instruire din perioada iulie 2017-februarie 2018.












Adresele celor două platforme de instruire online gratuită a tuturor celor care îşi doresc aceasta se găsesc la: 

Redau o „mărturie” care mi-a parvenit prin intermediul Bibliotecii Municipale Drăgăşani, legată de cum este percepută utilitatea celor două programe:
Planuri de viitor
Eu sunt Adriana, elevă în clasa a XII- a, profil economic, la Liceul Tehnologic I.C. Brătianu din Drăgășani, județul Vâlcea. Vin des la bibliotecă împreună cu colegele mele, pentru a lucra în echipă la diversele proiecte pe care le avem de făcut pentru școală. Am participat împreună cu clasa și la prezentarea programelor de educație financiară ”BaniIQ” și ”Banii pe Net”, în cadrul cărora am primit informații despre serviciile financiare și despre administrarea bugetului propriu. Pot să spun că acum sunt mult mai atentă la oferte, la comerțul online, mă simt oarecum pregătită să-mi asum responsabilități, mai ales că de la anul voi fi studentă și o să am de-a face mai des cu astfel de servicii. În plus de aceasta voi urma o facultate cu profil economic și cu atât mai mult am fost interesată să particip la aceste programe, să mă familiarizez cu anumiți termeni. Am răspuns cu plăcere solicitării doamnei bibliotecare în privința completării celor două chestionare, consider că nu neapărat un câștig material e important ci mai degrabă dobândirea unui bagaj de cunoștințe care să te ajute și să-ți ofere încredere în tine în orice situație.

Felicitări colegilor bibliotecari care s-au implicat şi în această ediţie a programelor noastre şi adimistraţiilor locale care le susţin activitatea!

Valentin Smedescu

_______________________________
* Amărăşti, Băbeni, Câineni, Cernişoara , Copăceni, Costeşti, Danicei, Diculesti, Drăgăşani, Galicea, Horezu, Lăcusteni, Păuseşti Măglaşi, Pesceana, Pietrari, Scundu, Şirineasa, Tetoiu, Vaideeni, Vlădesti
**Februarie 2017: în 36 de biblioteci, am avut un total de 4.202 cursanţi (2.095 la "Banii pe net" şi 2.107 la "BaniIQ")
Februarie 2016: 37 de biblioteci, in total, 5.504 cursanţi (3.138 la "Banii pe net" si 2.366 la BaniIQ).
Februarie 2015: 53 de biblioteci, în total 5.657 cursanţi (3.492 la „Banii pe net” şi 2.165 la BaniIQ

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu