miercuri, 22 februarie 2017

Raport de activitate Biblioteca Publică Livezi 2016

 Raport privind activitatea Bibliotecii Comunale Livezi
   Anul 2016

                                                           Bibliotecar: Pîrvu Raluca


    În intervalul iunie 2016- decembrie 2016, în cadrul Bibliotecii Livezi au avut loc următoarele activități:
·        Amenajarea  și menținerea spațiului bibliotecii astfel încât utilizarea resurselor bibliotecii să fie cât mai ușoară și plăcută;
·        Efectuarea inventarului conform procedurii de predare-primire necesar preluării gestiunii de către un nou bibliotecar ;
·        S-au încris un număr de 48 utilizatori ;
·        Am înregistrat 148 de împrumuturi la domiciliu și 286 de vizite la resursele bibliotecii;
·        Am primit donație 175 volume carte, ce au fost prelucrate din punct de vedere gestionar și biblioteconomic;
·        Am supravegheat și am oferit asistență pentru accesarea calculatoarelor și internetului fără a întâmpina evenimente deosebite ;
·         Am participat la organizarea Zilei Comunei Livezi, eveniment ce are loc în fiecare an, din care amintesc coordonarea momentului cultural și anume lansarea cărții ''Pârâienii Valahiei'' – invitat autorul, doamna Constanța Badea;
·        Participarea la implementarea proiectului ''Let's Do It Romania'' alături de Primăria Livezi și Școala Gimnazială Tina și astfel pe 24 septembrie ne-am mobilizat pentru curățarea arealelor naturale din jurul localității noastre;
·        De Ziua Educației am primit vizita elevilor claselor a II-a, a III-a și a IV-a alături de doamna învățătoare Olaru Nicolița, unde cei mici au descoperit un univers al poveștilor;                 
·        Am încheiat 2 parteneriate cu Școala Gimnazială, sat Tina pentru participarea la diverse activități care implică folosirea resurselor bibliotecii;
·        De Ziua Națională a României, împreună cu doamna profesoară Nedeloiu și colectivul de elevi al claselor V-VII,Tina, am onorat lupta strămoșilor noștri pentru o Românie Unită printr-un discurs, cântece, poezii și depunere de flori la Monumentul Eroilor din comuna noastră;
·        Am ajutat și colaborat la facilitarea susținerii orelor de dans, pentru copii din localitate, ce au avut loc în incinta Căminului cultural Tina în fiecare duminică ,din inițiativa Primăriei și Consiliului local, cât și ca supraveghetor alături de doamna profesoară Nedeloiu Ana-Maria ,atât la orele de dans cât și la festivalul ''În așteptarea lui Moș Crăciun'' organizat la River Plaza Mall-Vâlcea în data de 23 decembrie 2016;
·        Am răspuns la toate invitațiile culturale din partea școlii, Primăriei și Consiliul local;
·        Am acoperit lipsa de carte prin intermediul internetului, oferind cititorilor toate informațiile necesare;
·        Alte activități efectuate în cadrul Primariei Livezi:
-  membru în comisia de inventariere a bunurilor ce se află în sectorul public și privat al Primăriei Livezi;

                                                    Proiect de buget pentru anul 2017

         Biblioteca Livezi  are nevoie  de completări majore în ceea ce privește noutatea. Fondul de carte veche devine din ce în ce mai puțin căutat, programele școlare se schimbă des, se pune accent pe noutate iar comunitatea cu un procentaj ridicat de vizitare a bibliotecii este cea tânără.  Începând cu acest an, Biblioteca Livezi trebuie să recupereze teren din cauza achiziției insuficiente din anii precedenți. Domeniile de completare urgentă sunt următoarele:
  - bibliografie școlară;
  - medicină;
  - istorie;   
  - cinema (suporturi audio-video);
  - dicționare;
     Nu numai fondul de carte al bibliotecii are nevoie de îmbunătățiri ci și spațiul unde se desfășoară activitatea. De aceea îmi propun ca anul acesta să fac tot posibilul spre modernizarea  bibliotecii astfel încăt utilizatorii să beneficieze de tot ceea ce este necesar ( căldură, spațiu pentru lectură în sală).
    Scopul meu este de a crește numărul de utilizatori și al frecvenței prin diverse manifestări culturale, îndrumarea utilizatorilor către site-uri educațional – informative , jocuri și concursuri cu premii pentru cei mici, oferirea de alte servicii în afara împrumutului ( organizarea de proiecții filme în funcție de vârstă, expoziții de carte, dezbateri pe teme de preocupare actuală,etc).



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu