luni, 18 iulie 2016

Din Amiens în Costești


Dimanche 10 juillet 2016:encore une rencontre presque historique !


Un prieten francez ne-a vizitat de curând. Se numește Jean Rivera și este secretar al Asociației Mocapi. Vine de șase ani în România și ne-a mărturisit că o iubește deja.
Pentru că se apropia ziua națională a Franței am profitat de vizita lui pentru un dialog cu prietenii bibliotecii.
A fost una dintre zilele interesante, sperăm noi, ale vacanței de vară, zi petrecută în biblioteca publică.
Am vorbit despre Amiens, locul natal al lui Jules Verne, despre catedrala din Amiens, despre școala și elevii ei unde Jean lucrează. Am vorbit despre voluntari și voluntariat.
Prietenii bibliotecii au făcut un colaj în care simbolurile Franței s-au împletit cu urările de „la mulți ani” pentru 14 iulie.
Joyeux anniversaire!

Invitat al Radio România Internațional, Jean nu a uitat să menționeze în cadrul interviului și vizita sa în Costești așa cum nu a uitat să ne trimită o scurtă prezentare a vizitei lui aici.

„Ma Roumanie 2016
carnet de voyage d'un gaulois au pays des Daces
Jeudi 07 juillet 2016/samedi 16 juillet 2016
partie 2” 

Sylvia tel que je la découvre la 1ère foi !

Bonjour, merci, comment allez vous, au revoir et a demain!

la Bibliothèque




Mânăstirea Bistrița - ctitorie a boierilor Craiovești
 Biserica din centru, monument istoric - Horezu
 Am fost ghid pentru Costești și Horezu. Mi-a făcut plăcere să îi arăt lui Jean Rivera oameni și locuri frumoase.Am vizitat Costeștiul și locurile lui de legendă, am vizitat Hureziul și atelierul de ceramică al prietenilor noștri, născuți, unul în Horezu și celălalt în Costești, Diana Popescu și Gabriel Dogaru.


Foișorul Reginei Maria de la mânăstirea Hurezi, regină despre care Jean citise deja


 Moara de la Romanii de Jos
 Întâlnire cu primarul comunei
 În solariile prietenei noastre Elena (Hermina) Băluțoiu

 Frescă - casa Gabriela Stoian, pictor
Afiș eveniment

 Bonjour, Amiens!





 14 iulie - Joyeux anniversaire, la France!

Biblioteca se schimbă! Stă în puterea noastră!
Merci, Jean!

Mihaela Silvia Măgureanu, bibliotecar
Biblioteca Publică „G-ral Nicolae Ciobanu”

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu